
នាមថា( វិជ្ជាចរណសម្បន្នោ)ព្រោះព្រះអង្គបរិបូណ៏ដោយ វិជ្ជា ៣ និង វិជ្ជា ៨ និង ចរណ ១៥
=ពាក្យថា« វិជ្ជា៣ នោះ គឺ:
· បុព្វេសានុស្សតិវិជ្ជា ទ្រង់រលឹកឃើញជាតិកំណើតរបស់ព្រះអង្គនិងជាតិកំណើតរបស់សត្វដទៃជាអនេកជាតិ ។
· ចុតូបបាតវិជ្ជា ទ្រង់រលឹកឃើញដល់ការចុតិបដិសន្ធិរបស់សត្វដោយទិព្វចក្ខុដ៏បរិសុទ្ធក្រៃលែង ។
=ពាក្យថា« វិជ្ជា ៨» នោះដូច្នេះ
· វិបស្សនាវិជ្ជា ទ្រង់ជ្រាបច្បាស់នូវនាមនិងរូបស្ថិតក្នុងព្រះត្រៃលក្ខណ៏មានអនិច្ចំជាដើម ។
· មនោមយិទ្ធិវិជ្ជា ទ្រង់អាចថ្លែងរិទ្ធិគឺធ្វើចិត្តរបស់ព្រះអង្គឲ្យទៅជារូបផ្សេងៗបាន ។
· ឥទ្ធិវិធវិជ្ជា ទ្រង់អាចសំដែងរិទ្ធិឲ្យបែងចែកទៅអ្វីផ្សេងៗបានដូចជាធ្វើមនុស្សម្នាក់ឲ្យទៅជាច្រើននាក់ ។
· ទិព្វសោតវិជ្ជា ទ្រង់អាចស្តាប់សំលេងមនុស្ស និងទេវតា ដែលនៅក្នុងទីឆ្ងាយបាន ។
· ចេតោបរិយវិជ្ជា ទ្រង់ជ្រាបទឹកចិត្តសព្វសត្វដទៃបាន ។
· រួមទាំងវិជ្ជា ៣ខាងលើត្រូវជាវិជ្ជា ៨
=ពាក្យថា (ចរណ )មានន័យថា សេចក្តីប្រព្រឹត្ត មាន១៥ គឺ
· សីលសំវរ សង្រួមរក្សាក្នុងបាតិមោក្ខ ។
· ឥន្ទ្រីយសំវរ សង្រួមរក្សាក្នុងឥន្រ្ទីយ៏ទាំង៦ ។
· ភោជនេមត្តញ្ញុតា ភាពជាអ្នកដឹងប្រមាណក្នុងភោជន ។
· ជាគរិយានុយោគ ប្រកបកិរិយាភ្ញាក់រលឹកជានិច្ចគឺប្រាសចាកថីនមិទ្ទ ។
· សទ្ធា ចិត្តថ្លាស្អាតបរិសុទ្ធ ប្រាសចាកចិត្តជាអកុសលឬបាបធម៌ទាំងឡាយ ។
· សតិ មានសេចក្តីដឹងខ្លួនជានិច្ច ។
· ហិរិ តែងមានសេចក្តីខ្មាសបាប ។
· ឨតប្ប តែងមានសេក្តីខ្លាចបាប ។
· ពាហុសច្ច មានសេចចក្តីចេះចាំច្រើន ។
· ឧបក្កម ទ្រង់មានសេចក្តីប្រឹងប្រែងប្រកបដោយសម្មប្បធានវិរិយ ។
· មតិ សេចក្តីយល់ប្រកបដោយបញ្ញាធិប្បាយច្រើន។
·រូបាវចរជ្ឈាន៤ ដែលមិនបានសាបសូន្យ ។
ឯកសារដក់ស្រង់ដោយសមណៈនិស្សិត វ៉ាន់ កនិដ្ឋ
0 មតិយោបល់:
Post a Comment